Barcelona - Reisverslag uit Soldeu, Andorra van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Soldeu, Andorra van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: niamaris

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 September 2011 | Andorra, Soldeu

Ola!

Wat een dag vandaag!
Wauw!

Het was vroeg vertrekken en ik was volgens mij de enigste van de groep die echt heel wakker was. Ik heb me dus sociaal een beetje rustig gehouden. ;P
Maar eerlijk is eerlijk: ook ik vond het een uitdagend tijdstip.
Om kwart over zes ging de wekker al...
En het werd een lange rit, maar wel prachtig. We zagen de zon opkomen in de bergen en maakten indrukwekkende foto stops, waaronder een bij de Montserat, wat een erg indrukwekkende berg is.

Om 11:00u kwamen we aan bij Barcelona en begon onze tour van de stad. En wat voor een stad! Ik ben er helemaal verliefd op geworden.
We begonnen bij een park met een panorame uitzicht over een deel ervan. Daar stonden we dan, tussen de palmbomen. Geweldig, dat was pas vakantiegevoel. Het was 25 graden, heerlijk.

We reden verder door het centrum, de Spaanse versie van de Arc de Triomph en enkele werken van Gaudi.
Daarna gingen we lunchen in Parc Guell, waar Gaudi gewoont heeft. Het was toen inmiddels bijna 30 graden en er was geen schaduw, dus ik ben nu lekker rood, ondanks de zonnebrandcreme. Ik heb er hele mooie foto´s kunnen maken, maar ben daarna tussen de bomen gevlucht.
In de bus was gelukkig de airco aan, dus konden we fris verder naar het absolute hoogtepunt (ook letterlijk): de Sagrada Familia. Schitterend! Ik heb hem helemaal op de foto gekregen, dus kan hem showen. ;)

Daarma zijn we nog naar de duurste straat van Barcelona geweest, de Ramblas. Daar hebben we nog een terrasje gespot en lekker in de schaduw gezeten met live muziek.

Na deze lange dag zijn we weer naar het hotel gegaan, die rit voelde heel lang. Maar ik ben nu super blij, want Barcelona is fantastisch.
Ooit wil ik er terug. ;)

Nu is het wel echt bedtijd, hahaha.
Tot het volgende verslagje!

Liefs,
Kim

  • 21 September 2011 - 20:53

    Boyo:

    Hey kim,

    Leuk om te horen dat je het zo fijn hebt...Kan niet wachten op de foto van de Sagrada Familia. Mam en ik hebben vandaag ook een avontuur ondernomen, we zijn naar Rotterdam geweest! Ik heb daar een auditie gehad bij een band met Ayreon achtige muziek. Dat was erg apart.
    We zullen blij zijn als je weer thuis bent (en ginny ook :)) maar geniet nog lekker.

    Greetz van de Houtkampjes :)

  • 22 September 2011 - 07:06

    Oma Rietje:

    hallo Kim.
    Je verslag is weer prachtig,ik ben zo nieuwsgierig naar de foto,s,want het is toch weer een andere omgeving,maar dat maakt het juist fijn.
    Geniet er van,dan kun je veel vertellen.veel liefs van oma en tot gauw.xxx

  • 22 September 2011 - 16:54

    Stephanie:

    Heey Kim!

    Goh wat wordt ik jaloers op je zeer mooi beschreven avonturen ;)! Maar ik ben echt heel blij dat je het zo leuk hebt daar!! Hoe je de sfeer in Barcelona beschrijft doet me erg denken aan toen ik in rome was, dus ik kan me voorstellen dat het heeeelemaal geweldig was! Je hebt volgens mij heel wat mooie foto s te showen als je terug bent :D! Maar geniet er nog heeeeel veel van je laatste daagjes, en dan hoor ik snel de rest van je avonturen!

    stephanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Andorra, Soldeu

Andorra en Barcelona

Met een georganiseerde excursiereis van 10 dagen naar het bergachtige Andorra.

Recente Reisverslagen:

22 September 2011

Valleientocht

21 September 2011

Barcelona

20 September 2011

Een supermooie dag

19 September 2011

Vall de Nuria

18 September 2011

Engolasters
Kim

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 18947

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 12 Juni 2012

Cedar Point

16 September 2011 - 25 September 2011

Andorra en Barcelona

Landen bezocht: