Vall de Nuria - Reisverslag uit Soldeu, Andorra van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu Vall de Nuria - Reisverslag uit Soldeu, Andorra van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu

Vall de Nuria

Door: niamaris

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 September 2011 | Andorra, Soldeu

Hey!

Vandaag was het al vroeg tijd voor actie. Om half 7 ging de wekker, om 7 uur zaten we aan het ontbijt en om half 8 waren we aan het rijden.
De reis bracht ons eerst naar Port d´Envalira: het hoogste bereikbare punt van Andorra. Daar stonden we dan in de sneeuw, amper 1 graad boven vriespunt. Brrr!
Het uitzicht was wel enorm indrukwekkend. Dus flink wat foto´s gemaakt om straks te showen.

Daarna reden we weer naar beneden. Daarbij kwamen we langs het F1 circiut van Andorra. Helaas kon ik hem niet vanuit de bus vast leggen.
Na heel ver dalen, weer omhoog. Ik werd er bijna dol van. Eerst naar Frankrijk en dan Spanje in. Opeens werden we getroffen door 24 graden aan Spaanse zonneschijn, terwijl we een uur eerder nog in de kou stonden de bibberen op een besneeuwde bergtop. Heel aparte ervaring...

Uiteindelijk arriveerden we in het Spaanse dorpje Ribes de Freser, waar we op een tandradtreintje stapten die ons weer helemaal naar boven bracht. Ik was inmiddels wagenziek van al dat klimmen en dalen, maar het bleek de moeite waard. Vall de Nuria was zeer imposant en het klooster - nu een hotel met een kerk - was ook indrukwekkend. Ik heb er heerlijk gewandeld en heb er een adelaar en een groep gieren gespot!
Ik kreeg ze niet op film of foto, dus heb maar een plaatje gekocht in de souvenirwinkel. ;P

Inmiddels zit ik weer in het hotel, lekker gedoucht en zometeen is het etenstijd (20:00 is hier gebruikelijk).

Bedankt voor jullie leuke berichtjes, ze komen prima aan!

Tot het volgende verslagje.
Liefs,
Kim

  • 19 September 2011 - 18:33

    Trudy:

    Hee meissie, problemen met mijn pc, dus ik kan nu pas weer reageren. Jammer dat je geen foto's kunt plaatsten, dat maakt het nog indrukwekkender. Maar ik ben blij dat je zo geniet. Het moet erg mooi zijn, en het is een genot om je verslagen te lezen. Wel veeeeel foto's maken, blijft leuk en ik wil ze allemaal zien.
    Gaaf. Geniet nog van je reis en ik hoop dat je ook mooi weer houd.
    groetjes
    Trudy

  • 19 September 2011 - 18:36

    Mam:

    Hey schat, wat zijn we benieuwd naar de foto"s en de film, maar wat fijn voor je al deze ervaringen. Je wordt hier wel gemist door een wit mormeltje (en door ons). Vanmiddag bleef ze je maar zoeken.... Afijn, geniet lekker en we kijken uit naar je volgende verslag. Heel veel groetjes van ons allemaal mam

  • 20 September 2011 - 07:24

    Oma Rietje:

    Hallo Kim,
    zojuist je verslag gelezen,prachtig. wat kun je nu genieten,want dat zie je maar zelden.Het is toch weer anders als Oosterijk.Ik hoop dat we veel foto,s te zien krijgen.Nog fijne dagen,veel plezier,en goede reis.
    Veel groetjes van oma xxx

  • 20 September 2011 - 10:21

    Rina:

    Hey Kim,

    Wat leuk om jouw verslagen te lezen. Is het rijden door de bergen ook wel eens spannend voor je?
    Ik ga straks naar school om een meditatieles te geven aan groep 6/7... ook spannend..;-))
    Veel plezier!
    Liefs
    Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Andorra, Soldeu

Andorra en Barcelona

Met een georganiseerde excursiereis van 10 dagen naar het bergachtige Andorra.

Recente Reisverslagen:

22 September 2011

Valleientocht

21 September 2011

Barcelona

20 September 2011

Een supermooie dag

19 September 2011

Vall de Nuria

18 September 2011

Engolasters
Kim

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 1094
Totaal aantal bezoekers 18940

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 12 Juni 2012

Cedar Point

16 September 2011 - 25 September 2011

Andorra en Barcelona

Landen bezocht: