Een supermooie dag - Reisverslag uit Soldeu, Andorra van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu Een supermooie dag - Reisverslag uit Soldeu, Andorra van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu

Een supermooie dag

Door: niamaris

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 September 2011 | Andorra, Soldeu

Ola, hola, holéé!
(Ja, we verzinnen wat af hier in de groep, hihi.)

Vandaag hebben we een geweldige dag gehad hier. Ik vond het de mooiste tot nu toe.
We konden een beetje uitslapen en lekker rustig ontbijten. Daarna reden we heel Andorra door om vervolgens weer de Spaanse grens over te steken. Het Spaanse zonnetje was ons weer goed gezind: de hele dag een heerlijke 26 graden en geen wolkje aan de lucht.
Daardoor zijn de foto´s ook prachtig geworden.
Onderweg hebben we weer veel gieren zien vliegen. Een machtig gezicht.

De reis van vandaag bracht ons naar het dorp Seu d´Urgell. Daar was het markt. Dat had wel iets bijzonders, zo´n Spaanse markt in de smalle straatjes die nog uit de Middeleeuwen stamden. Als een echte tourist liep ik met de camera rond. Na een wandeling over de markt ben ik nog even naar de Olympische waterbaan gelopen om foto´s te schieten. Daar kom je immers ook niet elke dag. :P Helaas stond de baan "uit", dus was-ie een beetje leeg...

Na een glaasje cola-on-the-rocks op een terrasje met uitzicht op de bergen, vertrokken we weer, want er waren nog twee "stops".
De eerste was het Spaanse bergdorpje Os de Civis, wat tegen de helling op is gebouwd en ongeveer 25 huisjes telt. We reden er doorheen naar een hogergelegen restaurant voor een echt Spaans-Andorrees bergfeest. Dus veel eten en live muziek om te dansen. En Sangria natuurlijk! Lekker mijn buik vol gesmuld met streekproducten en Catalaanse gerechten.
Daarna is een deel van de groep - waaronder ik - te voet naar beneden naar het dorpje gelopen. Geweldig uitzicht en veel salamanders gezien, maar wat een hitte zeg! Geen wind en asfalt onder je voeten.

Na nog een half uurtje Os de Civis zelf te hebben verkend, zijn we weer verder gegaan. Deze keer gingen we naar een moderne kerk waarbinnen maquettes van alle kerkjes uit Andorra stonden. Dus weer veel filmen en fotograferen.

Nu zit ik weer lekker achter de computer van het hotel, nog steeds vol van de speciale lunch. ;P
Zometeen gaan we met zijn allen op het terras zitten, want de zon is ons naar Soldeu gevolgd! Het is nu 21 graden met een heerlijk briesje.

Morgen gaan we naar Barcelona!
We moeten al om kwart over 7 vertrekken, dus dat word vanavond vroeg naar bed.
We zijn ook pas weer laat terug, dus mijn volgende verslagje zal pas laat op de avond verschijnen. :)

Tot dan!
Liefs,
Kim

  • 20 September 2011 - 17:09

    Stephanie:

    Heey Kim!

    Wauw wat klinkt het allemaal gaaf wat je doet daar zeg, en ook erg mooi beschreven, ik kan bijna meekijken en meevoelen haha! Ik denk dat je echt prachtige dingen te zien krijgt daar, en zoals iedereen al zegt, ik ben heeeeel benieuwd naar je foto's, zeker die van vandaag! En morgen zal vast en zeker ook een prachtige dag worden in Barcelona, en het weer zal ook 10 keer beter zijn dan hier hehe, dus ik zal aan je denken! Geniet er lekker van, en uiteraard, veel foto s maken ;)!

    stephanie

  • 20 September 2011 - 17:44

    Trudy:

    Stephanie schrijft me de woorden uit de mond. haha.
    Hier hebben we je vandaag gemist op school, maar ik zou ook liever gedaan hebben wat jij allemaal beschrijft. Heerlijk. Genieten en tot gauw,
    Verheug me op je foto's. Klinkt een beetje afgezaagd, maar wel waar.
    Groetjes
    Trudy

  • 20 September 2011 - 17:58

    Ton:

    Hoi Kim,
    Wat een mooie reis, en een lekker weertje. Inderdaad jammer dat we geen foto's kunnen bewonderen. Maar dat houden we tegoed.
    Geniet er van.

  • 20 September 2011 - 18:26

    Oma Rietje:

    Hoi Kim.
    ik heb zojuist je verslag gelezen.Wat een fijne dag dag heb je gehad,dat is nou vacantie,lekker genieten,terrasje,wat wil je nog meer.Als je weer thuis bent,is het fijn foto,s kijken.Kim nog fijne dagen en tot morgenxxx oma rietje

  • 20 September 2011 - 18:49

    Pap:

    Hoi Kim,

    Fijn dat je zo geniet. Leuk om je reiservaringen mee te kunnen beleven.
    Je moeder loopt wat af met Ginny en ze (Ginny dus) ligt doodmoe te slapen.
    Veel plezier nog en geniet ervan.

    Pap

  • 21 September 2011 - 05:44

    Iris:

    Hey meis!

    Goed om te horen dat het echt een groep is en niet mensen die gedwongen samen op reis zijn :)
    Word steeds nieuwsgieriger naar al je foto's en film!
    Ik zelf zit als een dood vogeltje (volgens mijn collega) op het werk :P Dus ben niet veel waard ;)

    Maak er nog een leuke paar dagen van en geniet van Barcelona!!!

    Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Andorra, Soldeu

Andorra en Barcelona

Met een georganiseerde excursiereis van 10 dagen naar het bergachtige Andorra.

Recente Reisverslagen:

22 September 2011

Valleientocht

21 September 2011

Barcelona

20 September 2011

Een supermooie dag

19 September 2011

Vall de Nuria

18 September 2011

Engolasters
Kim

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 719
Totaal aantal bezoekers 18945

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 12 Juni 2012

Cedar Point

16 September 2011 - 25 September 2011

Andorra en Barcelona

Landen bezocht: