Dag 5: Showtime!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu Dag 5: Showtime!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu

Dag 5: Showtime!!!

Door: niamaris

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo thuisfront,

Vandaag hadden we een lange dag in het park. We maakte er een best of dag van, want we deden alle gave banen een (soms twee) keer.
De meest noemenswaardige gebeurtenissen van vandaag zijn geen rollercoasters....In de saloon van het park liepen we tegen een country (eerder rock :P) muziekshow aan. De band bestond uit een aantal zangers, een violiste, een drummer en een gitarist.
Maar het grappigste moet nog komen: De twee zangers leken op Kurt Hummel (Glee) en Tyrion Lannister (Game of Thrones, alleen was hij geen dwerg). De violiste had erg veel weg van Quinn Fabray (Glee). Zie je die personages al in cowboykleding country muziek maken/zingen?
Vandaag hebben we ook al weer een aantal gesprekken gehad met amerikanen (zowel personeel als gasten). Het is een erg open land hier en het vergelijken van verschillen in Amerika en Nederland is erg grappig en verrassend.
We bleven uiteraard lang om Cedar Point by night te zien. Het was erg mooi, al was de nachtshow (Luminosity genaamd) nogal mislukt. De zangeres was erg goed, maar de zanger was zeer slecht en zijn stem paste niet bij de zangeres. Desalniettemin was het een show met mooie lichteffecten. Omdat het park mooi verlicht was besloten mam en ik door het park te lopen om foto's te maken. Ze zijn deels gelukt. Hoe ze echt zijn geworden, zien we thuis op TV wel. Verder sloot ik de dag af met een ritje in de raptor. Het uitzicht over Cedar Point in de nacht was prachtig. Verder hebben we vandaag 8(!) coasters kunnen doen, dus was het al bij al een geslaagde dag. Wat ons opviel was dat hoewel het erg druk was, we er weinig van merkte. De paden zijn breed, dus er is ruimte zat, en de achtbanen gaan snel en hebben veel treintjes dus de rijen zijn ook sneller doorgewerkt dan in Nederland. We hebben op zijn hoogst 45 minuten gestaan voor de populairste baan van het park (tegenover de soms 1.30 uur voor bijv. Joris of de Vliegende Hollander in de efteling)
Nu gaan we nog wat drinken in de bar en dan naar bed, klaar om morgen af te sluiten met de Millenium en mijn grootste angst, de Top Thrill Dragster.
Ik ben benieuwd hoe het weer is in Nederland, want hier was de zon weer genadeloos (het wordt steeds heter hier) en zelfs savonds hadden we maar weinig verkoeling.

Groetjes,
Roy en Ine

• 10 Juni 2012 - 06:24

Ben:

Jullie vermaken je wel lees ik. Terug in Nederland heb je geen zonnebrand en after sun nodig, die hoef je dus niet mee te smokkelen uit amerika. Verwachtingen: veel regen en zo'n 14 a 15 graden.
    Tot dinsdag.

• 10 Juni 2012 - 07:22

Oma Rietje:

Hallo samen
    Het einde van de vacantie is in zicht,maar de herinering zal altijd blijven.Dan geniet je nog na .Ook dat is fijn.Ik ben wel beniewd naar de foto,s.toch is het fijn jullie weer te zien.Maak er nog een tijd van,en tot gauw,veel groetjes omaxxxxx

• 10 Juni 2012 - 07:33

Kim:

Hey,

Het weer is in Waalwijk wel lekker. De afgelopen dagen heb ik wel vanalles uit Rina en Irma's vijver moeten vissen, wat een wind! Maar die is gaan liggen, de zon schijnt en ik kan in mijn shirtje naar buiten. Natuurlijk geen 30 graden, maar dat is maar goed ook! Ik ben wel bang dat de voorspelling die pap heeft geschreven voor een groot deel van Nederland klopt, dus... Yayks!

Gaaf, al die bands en look-alikes. :D
    En ook super van de korte wachttijden. Volgens mij is dat park helemaal op grote drukte ingesteld, als ik dat zo lees.

Geniet van jullie laatste dag in Cedar Point!
    En als je er in gaat, Roy, veel succes en vooral veel plezier met de Top Thrill Dragster.

Groetjes!

• 10 Juni 2012 - 08:25

Trudy:

Hoi, het zit er bijna op.
    Geniet er nog even heel goed van en straks veel vertellen tegen iedereen. Geniet je nl. nog na.
    Dit nemen ze jullie niet meer af.

Veel plezier
    Trudy