Dag 3: Just another day in Paradise - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu Dag 3: Just another day in Paradise - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu

Dag 3: Just another day in Paradise

Door: niamaris

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo thuisfront,

Vandaag was weer een geweldige dag in het park. Mam en ik hadden allebei goed geslapen en dus besloten we lekker vroeg naar het park te gaan. Net als gisteren gingen we na het volkslied de Raptor in (net als iedereen daar overigens).
Na de Raptor volgde meteen de ' Blue Streak' , het kleine broertje van de meanstreak. Geen schokken zoals bij zijn grote broer, een relaxde snelheid en genoeg bulten voor wat leuke airtime zorgde voor een rustige en leuke rit.
Na de blue streak ging ik in de Corkscrew. De baan lijkt erg op die van de Python in de efteling, maar ik trok nog geen conclusies want met die amerikaanse banen weet je het maar nooit. Helaas was dit een teleurstelling. De baan gaf precies hetzelfde gevoel als de Python maar schokte meer.
Na de Corkscrew laste we een pauze in. We kochten een grote fles (klein kennen ze hier niet) van Mountain Dew. De smaak is lastig te omschrijven maar als Schweppes Fanta zou maken, dan kreeg je Mountain Dew. Het is een van de dingen die ik het meest ga missen want ik ben verslaafd eraan.
We zochten de schaduw op (we hebben zo onze plekjes, zie de fotos) zodat we koel konden drinken en mam kon roken. De zon was weer genadeloos heet, en het wordt nog heter, yikes!
We zijn inmiddels heel wat dollars kwijt aan sunscreen en after sun, maar dat is wel noodzakelijk met dit verschroeiende weer.
Na een lichte lunch (een corndog ofwel een hotdog on a stick) overwon mam haar grootste angst: De Millenium Force. Ze vond het geweldig. Ze heeft haar ogen wel dicht gedaan op de weg naar boven, ik heb een keer goed opgelet en inderdaad, je kan Canada zien als je op de top bent.
Nu is geen enkele foto van ons in een karretje mooi gelukt, dus die hebben we niet gekocht. Vooral mam in het karretje van de Millenium was volgens haar mislukt (ik vond het wel hilarisch).
Na een broodnodig biertje voor mam en een cola voor mij, sloten we de dag af met de Mine Creek Ride (Thunder Mountain in het klein), de Iron Dragon (een leuke, relaxte baan waar de karretjes onder de baan hangen) en...Disaster Transport!
Deze laatste was nieuw voor ons, en een leuke verrassing. Iedereen zei tegen ons dat het niets voorstelde, maar toen we er eenmaal inzaten, was het toch leuk.
Het was een relaxte, niet schokkerige indoor (in het donker dus) coaster....of nee....geen coaster, een bobslee! Op de momenten waarop het licht werd, zagen we duidelijk dat de baan net zoals de bobslee in de efteling was, alleen dan zonder irritante ijzeren stang in het midden waardoor de baan schokt.
De constante afdaling van de baan (die hij nodig had voor de snelheid, want hij zat dus niet vast) deed ons al vermoeden dat het iets anders was. Maar dit was dus zeker de leuke verrassing van de dag. Morgen staan de laatste nieuwe banen op het programma. De achtbaan waarin je staat (Mantis) en het schommelschip in achtbaan vorm, de Wicked Twister. Als we die gehad hebben, dan hebben we alle banen gehad behalve de top thrill. Of ik die ga doen, is nog niet zeker, maar de verleiding om er toch maar in te stappen wordt steeds groter......

Groetjes,
Roy en Ine

• 08 Juni 2012 - 08:08

Om Rietje:

hoi genieters,
    wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.Daar ging je ook voor.Als jullie terug zijn,dan kun veel vertellen.Hier is alles prima,dus geen zorgen.
    Roy,je kunt goed schrijven,leuk om te lezen.tot morgen weer,en groetjes van
    o..ma xxxxveel plezier.

• 08 Juni 2012 - 10:45

Kim:

Hallo vanuit Waalwijk! ;)

Leuk om te lezen dat jullie zo'n fijne 3e dag hebben gehad. :)
    Weet je, Roy, als je hier Mountain Dew zou drinken, zou het niet zo lekker smaken. Op Amerikaanse bodem onder de Amerikaanse zon en omringt door top coasters, issie toch het beste, denk ik.
    We gaan er samen wel voor terug. ;P

Hier in Nederland begint het weer er weer een beetje op te lijken, maar lang niet zo heet als bij jullie! Misschien maar beter... ;)

Veel plezier met de banen die je nog niet gehad hebt!
    (En de rest natuurlijk ook nog, hihi.)
    Groetjes!

• 08 Juni 2012 - 18:39

Trudy:

Ik hoop dat je later foto's hebt van al deze banen, want ik snap er geen roller cooster van!!!!!!!!!!!
    Wat, welke baan is etc?
    Het lijkt me wel spannend.
    Geniet er allebei van.
    Ik lees met plezier je verslag iedere dag.
    Groetjes

• 08 Juni 2012 - 18:40

Trudy:

Ps, ik zie geen foto's??????????