Dag 2: The Big Boys - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu Dag 2: The Big Boys - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu

Dag 2: The Big Boys

Door: niamaris

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo thuisfornt,

Vandaag was de tweede dag in het park voor ons. Na binnenkomst waren we meteen in de grote hangachtbaan (de Raptor) gedoken. Wat een geweldige baan! Meteen een favoriet van mam en mij. Een soepele rit, comfortabele beugel en geweldige inversies maken het een super gave achtbaan.
De zon was weer genadeloos heet, dus we moesten ons flink insmeren met zonnebrand en aftersun na afloop.
We waren een aantal minuten voor tien aanwezig, en meteen viel er iets aparts op. Patriotten als de Amerikanen zijn, werd het volkslied afgedraaid voordat het park open ging.

Maar goed, na de Raptor hebben we nog de Magnum XL gehad, een oude baan met grote heuvels. Niet echt een succes, want het zat nogal onconfortabel. Daarna zijn we met het park treintje (ja, ook dit park heeft er een) door ongeveer het halve park gereden. De grote verrassin was ' Bonetown' , een westernstadje met skeletten waar de trein ook doorheen reed. Lachen geblazen! Het was ook een goede manier om uit te rusten.

Uiteindelijk was het grote moment daar. De achtbaan waar ik officieel het meest op had gewacht, de millenium force! En ik stond nu in de rij! Wel lang gewacht (zo' n anderhalf uur) maar het was het zeker waard. Wel teleurstellend was dat het de hoge verwachtingen maar deels kon waarmaken. Hoewel het erg gaaf was om 92 meter naar beneden te duiken, kon ik me naderhand niet van de indruk ontdoen dat deze baan niet zoveel verschilde van de Silverstar (82 meter). De tien meter extra maakte minder verschil als dat ik gedacht had. Zowel qua snelheid als airtime en comfort is de millenium gelijk aan deze geweldige coaster uit duitsland. Wat dus niet wil zeggen dat de millenium slecht is. Morgen gaat mam mee heeft ze gezegd :)
Het was apart dat ik in de rij van de millenium hoorde dat de Top Thrill Dragster niet de grote favoriet van het park was, maar de Millenium. De echte coasterfreaks vinden de Dragster geen coaster. Dit is ook iets dat mam en ik van het personeel van het park evenals het personeel van ons hotel gehoord hebben. Dat brengt me toch aan het twijfelen of het wel de moeite waard is om de moed op te brengen voor een baan die niet wordt bestempeld als coaster....

Na de millenium waren we gaan eten. Lekker Amerikaans een chickenburger met handgemaakte milkshakes. Deze zijn groot en lekker! Ze hoeven hier niet onder te doen voor Bananas.
Daarna hebben we nog een keer uitgebuikt in het treintje. Onze eerste rit was vooral voor het maken van foto's, de tweede keer hebben we vooral genoten van de skeletten.
We sloten de dag af met een tweede rit in de Maverick. Daar stond ook weer een gigantische wachtrij (het was vandaag druk)
Na nog een lekker pilsje voor mam (en haar sigaret bij een van de weinige rookplekken) en wat mooie shirts voor mij zijn we tevreden naar het hotel teruggekeerd.
Morgen staan onder andere de Raptor (te gave baan!) en de Blue Streak (het kleine broertje van de mean streak, hopen dat die niet zo schokt) op het programma. Ik kijk er al naar uit :D

En nu op naar een lekkere beker Mountain Dew (jammer dat ze die niet in Nederland hebben, echt lekker!) en een grote pils voor mam in de lokale ' western themed' bar.

Tot het verslag van dag 3 :)

Groetjes,
Roy en Ine

  • 07 Juni 2012 - 06:43

    Oma Rietje:

    hoi genieters
    nu merk ik,dat jullie het heerlijk naar je zin hebt.Het was eerst nog wennen,maar ik vind het knap dat je het durft.Heb je al veel foto,s gemaakt? ik hoop het want dan ik me beter voorstellen,hoe het is.
    Geniet van alles,enheel veel plezier,groetjes van mam...oma xxxx

  • 07 Juni 2012 - 06:46

    Ben:

    Roy je hoeft niet alleen de coasters te berijden. Andere atrakties mag ook zoals Top Thrill Dagster.
    We lezen je life veslagje wel.

  • 07 Juni 2012 - 08:36

    Kim:

    Heya,

    Klinkt alsof jullie je draai hebben gevonden. :) Fijn om te lezen.

    Wat die Top Hill Dragster betreft, je bent nu in Amerika. ;P It's now or not for a looooong time. ^^
    Coaster of geen coaster, er wordt wel flink geroepen over die attractie, dus schrijf hem niet te snel af en denk er goed over na. (Tenzij hij té is, natuurlijk, maar dat snap je zelf ook, dat weet ik, hihi.)

    Jeetjes, wat een temperaturen bij jullie. Ik wil wel wat van dat mooie weer lenen. Hoewel ik niet mag klagen, vandaag is het hier best warm en het miezert tot nu toe alleen wat. *klopt af op de salontafel*

    Ik ben benieuwd naar de foto's van Bonetown! ;)
    Groetjes!

  • 07 Juni 2012 - 11:51

    Trudy:

    Hoi, ik ben weer bij met jullie verslagen lezen. Was weer eens ziek.
    Jammer dat jullie geen foto's erop krijgen, ben wel heel benieuwd.
    Enne niet alleen Ton kan leuk schrijven, ook Roy heeft het in zijn pinken.
    Doe gewoon waar jullie zin in hebben, en als deze ene dragster zo eng is, waarom dan doen?
    Alhoewel het voor jullie natuurlijk wel een uitdaging is.
    Veel plezier en tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Kim

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 18920

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 12 Juni 2012

Cedar Point

16 September 2011 - 25 September 2011

Andorra en Barcelona

Landen bezocht: