Dag 1: Coaster & Dinosaurs! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu Dag 1: Coaster & Dinosaurs! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu

Dag 1: Coaster & Dinosaurs!

Door: niamaris

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Na een goede nachtrust kregen we bij dit hotel een ' continental breakfast' . Dit bestond voor ons uit blueberry waffels (lekker maar erg zout!), een koud ei en een echte amerikaanse bagel met philidelphia strawberry flavor. Het was een beetje aan de zoute kant, maar wel lekker. De zoete siroop maakte veel goed voor de waffels.
Apart was zeker het plastic bestek en borden waar we het mee moesten stellen.
Qua ontbijt ligt het in duitsland dus een stuk beter.

Na het ontbijt de reis (nou ja, 5 minuten) naar het park via de brug naar het eiland. Daarna kwamen we op de gigantische (en dat is nog zacht uitgedrukt) parkeerplaats. Daar werden we opgewacht door een tyrranosaurus rex. Het verkrijgen van een season pass ging zeer vlot. We stonden nog sneller in het park dan de mensen die een normaal ticket kochten. Na ongeveer 10 minuten was het zover, we betraden Cedar Point onder begeleiding van een stralende zon en heldere blauwe lucht.
De ervaring was machtig. Een zee van zeemeeuwen daargelaten, zag het er uit als Eurodisney met op iedere hoek een gigantische megacoaster. We dachten even makkelijk achtbaantje te nemen, maar dit bleek toch heftiger dan gedacht. Wat wij in Nederland, DUitsland en Engeland als eng ervaarden, is hier een klein kinderachtbaantje. De achtbaan waar we terecht kwamen had een grote (en snelle) lifthill en na een aantal bulten lanceerde hij ook nog eens flink (midden in de rit!). Dit was even schrikken, de toon was gezet!
We hebben het verder rustig aan gedaan omdat we nog wat moesten bijkomen van de reis. We hebben de ' iron dragon' (wat wel een rustige ' kindercoaster' was) en de gemini gehad (die was ook leuk, een soort Joris en de Dreaak). De grote houten achtbaan met SIlverstar allures die we hadden gedaan (de meanstreak) was een leuke rit maar schudde verschrikkelijk. Die laten we voortaan links liggen, geef ons maar Joris en de Draak! Verder hebben we het park vooral bekeken en zijn we naar een expositie gegaan van Dino's. Het was een erg leuke wandeling langs veel poppen (animatronics) van dino's. Ook erg informatief. De stralende zon hebben we geweten, we lijken inmiddels op kreeften!
Morgen staan onder andere de Raptor en Millenium op het programma. Mam heeft al afgezien van de Top Thrill, maar ik weet het nog niet zeker. Hij lijkt me erg vet!
Nu gaan we drinken en gebruik makebn van de bowlingbaam in het hotel. Tot morgen,

See ya' all

• 06 Juni 2012 - 07:01

Oma Rietje:

Hai genieters.

Gelukkig doen jullie het rustig aan,dan kun je er beter van genieten.Valt het wel mee?? Als je alles gehad hebt,dan neem je de leukste wat meer.Geniet er van,ook de omgeving zal wel mooi zijn.Hier is alles goed,alleen veel regen.
    Heel veel plezier,en tot morgen.denk veel aan jullie.omaxxxx

• 06 Juni 2012 - 09:37

Kim:

Hey,

Klinkt allemaal erg spectaculair. ^^

Fijn dat jullie zo'n mooi weer hebben.
    Ik was al bang dat het net zo zou zijn als hier; harde regen, zachte regen, miezerweer en regelrechte douche-buien.
    Ginny krijgt de kans niet om droog te worden en mijn haar krult, maar ik heb in ieder geval geen hooikoorts meer. ;P
    Ik ben blij dat bij jullie de zon schijnt, dat is toch fijner in een rollercoaster zitten. ;)

Als ik het goed heb, is het nu een uur of half zes bij jullie. (Raar idee, hihi.) Dus kan ik zeggen; geniet van het Amerikaanse ontbijt en een hele fijne Dag 2! ;D

Groetjes!

• 06 Juni 2012 - 12:06

Astrid:

Hoi allebei,
    wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen zeg!best veel op een dag.jullie kijken je ogen vast en zeker uit.
    Het klinkt erg spectaculair al die rollercoasters maar dat was natuurlijk de bedoeling en dan daarna nog gezellig bowlen, lekker vakantie vieren dus!
    heeeel veel plezier weer vandaag met de volgende ronde ;)

Groetjes Astrid