Engolasters - Reisverslag uit Soldeu, Andorra van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu Engolasters - Reisverslag uit Soldeu, Andorra van Kim Houtkamp - WaarBenJij.nu

Engolasters

Door: niamaris

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 September 2011 | Andorra, Soldeu

Ola!

Vandaag hadden we een luie zondag.
We hoefden pas om 10:45u te vertrekken en konden heerlijk ontbijten. Ik wist gewoon niet wat ik moest kiezen, zoveel stond er op het buffet. Toch bescheiden opgeschept, want er stond een super lunch op het programma.

Met de bus reden we naar het meer van Engolasters. Eerst dalen, dan weer klimmen, je maakt hier wat hoogteverschillen mee.
Ik drink nu anderhalve liter water per dag. Dat moet, want anders krijg je vreselijke oor en hoofdpijn door de druk.
Onderweg stopten we bij een oud kerkje en een prachtig uitzicht. Ik heb het goed vastgelegd, maar zowel fotograferen als filmen is veel werk in je eentje. ;P

Uiteindelijk kwamen we bij het meer. Afstanden zijn hier niet groot, want Andorra is maar ongeveer 25 bij 26 km in omvang. Je moet alleen wel om de bergen heen! Of er tegen omhoog... Zelfs ik kreeg het soms Spaans benauwd, wat een hoogtes!
We hebben een wandeling van drie kwartier om het meer heen gemaakt en het was echt klimmen en klauteren. Echt geweldig. Het was wel wat fris en het regende, maar dat maakte het alleen maar makkelijker. Stel je voor, al dat geklim in de hitte...

In het restaurant bij het meer hebben we een echte Catalaanse lunch gekregen: Catalaans brood, vleesbeleg, stoofschotel en fruit met ijs. Er was ook water en Catalaanse wijn, die naar Ambrosia smaakte, maar waar bijna geen alcohol in zat.
Zoals hun gebruik hier, was het "all you can eat", dus wanneer er een schaal of kan leeg was, werd er een nieuwe voor in de plaats gezet.

We waren weer vroeg terug in het hotel, dus heb ik samen met mijn enigste leeftijdsgenoot een wandeling door Soldeu gemaakt en ga ik zometeen op het terras zitten, want de zon is inmiddels tevoorschijn gekomen. Mijn medereizigers zijn heel goed gezeldschap, het is erg gezellig en ik heb goede contacten.

Morgen staat het klooster van Vall de Nuria op het programma. We vertrekken als om half 8, dus vanavond lekker vroeg naar bed. ;)

Tot het volgende verslag(je)!

Liefs,
Kim

  • 18 September 2011 - 18:55

    Oma Rietje:

    Kim ik zie wel dat je het goed maakt.Ook dat je leuk gezelschap hebt.Ben erg benieuwt naar de foto,s.Geniet er van en tot morgen.
    groetjes van oma xxx

  • 19 September 2011 - 05:41

    Mam:

    hoi Kim lekker geslapen? Ik lees wel dat je geniet, fijn is dat. Komen onze berichtjes ook aan... We gaan staks Ginny weer ophalen. Ben benieuwd... Groetjes mam

  • 19 September 2011 - 13:53

    Iris:

    Hey Kim!!!

    Miss you!!! Ben wel blij dat je het leuk hebt. Kom gauw foto's en film kijken!!

    iris

  • 19 September 2011 - 16:46

    Astrid:

    Hey Kim,
    Volgens mij maak je een heel mooie reis.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan hoef ik niet te zeggen want dat doe je zeker zo te lezen!

    Groetjes Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Andorra, Soldeu

Andorra en Barcelona

Met een georganiseerde excursiereis van 10 dagen naar het bergachtige Andorra.

Recente Reisverslagen:

22 September 2011

Valleientocht

21 September 2011

Barcelona

20 September 2011

Een supermooie dag

19 September 2011

Vall de Nuria

18 September 2011

Engolasters
Kim

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 1687
Totaal aantal bezoekers 18899

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 12 Juni 2012

Cedar Point

16 September 2011 - 25 September 2011

Andorra en Barcelona

Landen bezocht: